foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
.

Zespół Szkół

w Pogwizdowie Nowym

 Temat tygodnia:

Zwierzęta na wiejskim podwórku

31.03.2020r.

1. Powitanie muzyczne:
Wszyscy są, witam Was
Zaczynamy już czas!
Jestem ja, jesteś Ty
Raz, dwa! Raz, dwa! Raz, dwa, trzy!

2. Zapraszam do wykonania ćwiczeń porannych, zaczynamy:

Poranek na wsi – leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na dźwięk bębenka rozprostowanie rąk i uniesienie ich wraz z nogami nad podłogą.

Koty się budzą – klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowę podnosimy. Na hasło „koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb, głowę chowamy między ramionami.

Koniki - bieg po obwodzie koła ( uderzanie pietami o pośladki)

Sadzimy w polu – pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Powtórzenie 4 razy.

Króliki skaczą – przeskakiwanie nad woreczkiem z prawej strony na lewą i z powrotem.

Idą kaczki – marsz na ugiętych nogach.

Idą krowy – marsz na czworakach.

Zwierzęta piją wodę – skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze woreczka tak, aby dotknąć czołem podłogi.

Zwierzęta do stodoły – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko naśladuje chód wybranych przez siebie zwierząt z wiejskiego podwórka. Na dźwięk bębenka siada. Na dźwięk grzechotki – spaceruje. Grzechotkę możemy zrobić wsypując ryż do kubka po jogurcie, przyłożyć folię, zakleić taśmą.

Warto korzystać z propozycji ćwiczeń gimnastycznych, zamieszczonych na naszej stronie internetowej.

2. Rozmowa na temat ilustracji

Kotka i kocięta Dziecko czyta: KOTKI
Zaczniemy od kotków. Zobaczcie na obrazek i policzcie, ile koty mają łap?
Co oprócz łap jeszcze ma kot?
Jakiego koloru mogą być koty? Jakie wydają odgłosy?
Co robi kotek na obrazku?
Co jedzą kotki? Wyszukaj pożywienia, które kotki lubią najbardziej, spośród wielu produktów.
Jak nazywa się kocia mama? A jak nazywają się małe kotki? (zdjęcie kociaka)
Gdzie mieszkają kotki?
Po co nam są potrzebne kotki?
Kotek się z nami żegna, pomachajcie mu.
Ilustracja przedstawiająca pieski.

O jakich zwierzętach będziemy teraz rozmawiać? Kto przeczyta? PIESKI
Tak, teraz opowiemy sobie o pieskach.
Psy, podobnie jak koty, ile mają łap?
Jakiego mogą być koloru?
Jakie psy wydają odgłosy? Gdzie mieszkają pieski?
Co jedzą psy? Wyszukaj pożywienia, które pieski lubią najbardziej, spośród wielu produktów.
Czy psy mogą być groźne? Co taki groźny pies musi mieć założone?
Jak nazywają się małe pieski?
Po co prawie w każdym domu jest pies? A w czym psy mogą jeszcze pomagać ludziom?
O jakich zwierzątkach mówiliśmy? A czy te zwierzęta lubią się?
Co znaczy przysłowie „Żyć jak pies z kotem”? ( żyć we wzajemnej niechęci, niezgodzie).

Czy znacie jakąś piosenkę o pieskach? Posłuchajcie piosenki pt. „Cztery łapy” (YouTube)

Poprzez miedze, poprzez łąki, poprzez leśne ścieżki wąskie
Cztery łapy psa unoszą w świat!

Łapy, łapy, cztery łapy
A na łapach pies kudłaty
Kto dogoni psa, kto dogoni psa?
Może ty, może ty, może jednak ja

Kiedy biegnie z rozwichrzoną psią czupryną
Nos przy ziemi jak tropiciel nisko niesie
O odwadze przypomina groźną miną
I ogonem w cztery strony świata macha.


Poprzez miedze, poprzez łąki?

Świat otwiera przed nim swoje tajemnice
Jak szkatułkę pełną skarbów czarodziejskich
W blasku słońca opowiada swe przygody
I zaprasza na wędrówkę gdzieś w nieznane

Poprzez miedze, poprzez łąki?

Po wyprawie głowa pełna nowych wrażeń
Przed oczami świat w stu barwach malowany
W uszach szumi jeszcze las wspomnieniem lata
I namawia na kolejne wędrowanie

3. To teraz zaśpiewamy i zatańczymy do tej piosenki.

Ł jak łapa – prezentacja litery w wyrazie. Proszę wyklaskanie słowa ła-py. Proszę podskoczyć tyle razy ile jest sylab w słowie łapy. Pstryknijcie palcami tyle razy ile jest głosek w słowie łapy. Można dotykać nosa, jednym palcem, brody, czoła, podłogi – tyle razy ile jest głosek w słowie łapy.

Proszę ułożyć z białych prostokątów model wyrazu łapy. Proszę podzielić model na sylaby ( Dziecko rozdziela prostokąty ła- py). Zabawa w detektywa: Gdzie ukryła się głoska y? Jakim kolorem zaznaczymy głoskę y? Gdzie ukryła się głoska a? Jakim kolorem zaznaczymy głoskę a? Gdzie ukryła się głoska p? Jakim kolorem zaznaczymy głoskę p? Jaka głoska ukryła się na początku słowa łapy? Jakim kolorem zaznaczymy głoskę ł?

4. Prezentacja litery Ł, ł. Kącik grafomotoryczny

Zwrócenie uwagi na poprawną wymowę głoski ł. Ułożenie ze sznurka litery ł, Ł Chodzenie po literce stopa za stopą.

5. Wymyślanie słów zaczynających się na głoskę ł.

6. Czytanie ( śpiewanie) sylab z literą ł

ła

ło

łe

ły

łi

łu

ul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Układanie zadań do treści przedstawionych na obrazkach - ułóżcie przed sobą liczmany do liczenia ( guziki albo kamyki, mogą być patyczki lub groch).

Rodzic siada naprzeciw dziecka, kładzie przed nim obrazek „Kotka i kocięta”, wskazuje na ten z kotką i mówi:

Moje zadanie jest takie: Kotka panterka urodziła dwa kocięta. Trzeba im uszyć butki, Chcę wiedzieć , ile łapek ma kotka i jej kocięta?

Dziecko układa tyle guzików, ile łapek mają kotki, potem liczy je i odpowiada na zadane pytanie. Jeżeli tak nie uczyni, dorosły pomaga takimi, na przykład pytaniami: Ile łapek ma kot? Ułóż tyle patyczków. To są łapki kotki Panterki. Obok ułóż tyle guzików ile łapek ma to kociątko i to kociątko. Policz razem guziki. Wiemy już, ile łapek ma kotka i jej kocięta. Ile trzeba uszyć butków?

Rodzic wskazuje obrazek i mówi: teraz ty ułóż zadanie, a ja go rozwiążę. Dziecko chętnie ułoży zadanie o kaczce i kaczętach. Jeżeli tego nie uczyni, dorosły wskazuje obrazek z kurami i mówi: chciałeś ułożyć takie zadanie i ….sam układa zadanie, a potem rozwiązuje je głośno myśląc.

Załącznik – karty pracy” Zwierzęta”

8. Zabawa oddechowa Krowa Mela – przenoszenie na szablon krowy czarnych łatek za pomocą słomki do picia.



Wszystkim Szaraczkom życzę miłego dnia!

Polecane strony

Licznik odwiedzin

369940
Dziś202
Wczoraj263
Tydzień1335
Miesiąc12866
Wszystkie dni369940

Copyright © 2020 Zespół Szkół w Pogwizdowie Nowym Rights Reserved.