foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
.

Zespół Szkół

w Pogwizdowie Nowym

Wtorek 31.03.2020r

Zwierzęta w gospodarstwie. (WSiP, Tropiciele)

1.Powitanka.

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

Monika Sobkowiak

2 Magiczny woreczek” – zabawa dydaktyczna.

Bardzo prosimy rodziców o przygotowane rekwizytów: szczotkę-zmiotkę, bandaż, drewnianą łyżkę, but, samochodzik, samolocik, pędzel itp. Proszę rekwizyty umieścić w worku. Dzieci siedzą w kole. Dziecko wkłada ręce do worka i bez wyciągania przedmiotu próbuje odgadnąć, co to jest. Gdy poda nazwę, wyjmuje przedmiot i wszyscy sprawdzają, czy dobrze go rozpoznał.


3. „Tropimy zwierzęta”

Domy zwierząt” –nazw budynków gospodarczych, w których mieszkają poszczególne zwierzęta. Link poniżej. Prosimy o przypomnienie.

4. „Policz i zrób tyle, ile oczek jest na dwóch kostkach?” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Będziemy potrzebować dwie kostki do gry .Dziecko rzuca dwoma kostkami – proszę policz. Robimy tyle przysiadów (pajacyków, lub podskoków) ile jest wyrzuconych oczek. Następnie zamiana – rodzic rzuca..

5.Stary Donald farmę miał – zabawa ruchowa, ortofoniczna przy piosence.

Dzieci słuchają piosenki, wymieniają rodzicom występujące w niej zwierzęta, naśladują je ruchem i głosem. Link poniżej.

6.Grafomotoryka. Pliki do pobrania.

7. Praca plastyczna dla chętnych.

Potrzebujemy kartkę białą A4, kolorowe karki lub gazety, dwa małe kółeczka białe, ołówek lub czarny mazak. Z białej kartki wykonaj proszę przy pomocy rodziców stożek, następnie odrysuj swoją dłoń (8-10 można więcej) i wytnij. Na pewno wam się uda!!!

 

Miłego dnia!!!

 

30.03.2020r.

Poniedziałek

Witajcie Kochane Jeżyki!!!

W tym tygodniu poznamy zwierzęta na wiejskim podwórku. Wspaniale ,że jesteście!!!

1. Powitanka.

Wszyscy są! Witam was! Zaczynamy, już czas. Jestem ja! Jesteś ty! Raz, dwa, Trzy (2x)

 

2. „Na wiejskim podwórku” (WSiP)

Prosimy posłuchajcie piosenki” Śniadanko baranka”. Zapoznajcie się ze słowami i melodią piosenki.

Śniadanko baranka (WSiP) sł. Agnieszka Galica muz. Tadeusz Pabisiak Królik chrupie marchew, myszka zjada serek. Kotek pije mleko kości je Azotek. Teraz spytam: Czy ktoś wie, co baranek je? Baś, baś baranku, chodź na śniadanko, mam tu dla ciebie trawę i sianko. Baś, baś baranku, pachnące sianko. Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz! Misie lubią miodek, kurka ziarna dziobie. Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie Teraz spytam: Czy ktoś wie, co baranek je? Baś, baś baranku, chodź na śniadanko, mam tu dla ciebie trawę i sianko. Baś, baś baranku, pachnące sianko. Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!

 

Porozmawiajcie z rodzicami o zwierzętach , które występowały w piosence. Co jedzą zwierzęta?.

3. Zagadki

W nocnej ciszy
łowi myszy.(kot)

Za kości rzucone,
dziękuje ogonem.(pies)

Ma długie uszy,
futerko puszyste.
Ze smakiem chrupie
sałaty listek.(królik)

Chętnie ze spodeczka
białe mleczko pije,
na przyjęcie gości
małą mordkę myje.(kot)

Łazi własnymi drogami,
ugania się za myszkami,
lubi wspinać się na płotek.
- Kto to jest? Tak to … .(kot)

To puszyste zwierzątko
tak się zabawnie nazywa,
jakby jadło z koryta
i w morzu lubiło pływać.(świnka morska)

4. „Gimnastyka buzi i języka”:

a) „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają – naśladują odgłos stukania końskich kopyt. b) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają na przemian język szeroki i wąski, płaski i zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów. c) „Małpki” – ćwiczenia warg. Dzieci ścigają usta i wysuwają je do przodu, przesyłają całuski. Następnie przesuwają wargi w lewo, a później w prawo – robią uśmieszki jednostronne.

 

5. „Wróble na balu” – zabawa z elementem podskoku.

Dzieci-wróble skaczą po całym pokoju w rytmie spokojnej muzyki. Na hasło, np.: Kot! lub miauknięcie rodzica, dzieci machają rękoma i biegną do wyznaczonego wcześniej miejsca – wróble chowają się na drzewie. Na hasło: Kota nie ma! dzieci-wróble wracają na środek pokoju w podskokach.

6. Zadanie -zgadnij co to za zwierzę?

Bawcie się dobrze!!!

Miłego Dnia!!!

 

 

 Piątek; 27.03.2020r

Wiosna lubi zielone!!!

Witajcie Jeżyki!!!

Zachęcamy wszystkie Jeżyki w sobotę online do krakowskiego Teatru Groteska. Na stronie teatru www.groteska.pl w sobotę o 12:00 udostępniony zostanie  spektakl w reżyserii Jerzego Bielunasa   "Dzikie Łabędzie". Spektakl będzie dostępny przez cały weekend! A dzisiaj w piątek o godz. 12.00 Małgorzata Hachlowska zabierze Was do teatralnej kuchni, żeby pokazać przepisy na smakołyki idealne do podgryzania podczas weekendowego oglądania "Dzikich Łabędzi"! Miłych wrażeń.

1. Moi drodzy poniżej wierszyk – pokazywanka .

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

Monika Sobkowiak

2 „Zielona żabka” – słuchanie opowiadania B. Formy

„Zielona żabka”

Bożena Forma

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała. – Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć za żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone! Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzecze: – Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają. W trawie biedronka się pojawiła. – Czemu się smucisz, sąsiadko miła? – Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni. Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy. – Tak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. Serduszko żabce mocno zabiło. – Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Muszę czym prędzej schować się w trawie. Tymczasem bocian zerka ciekawie. Ponieważ jednak zielona była, to przed bocianem dobrze się skryła. Właśnie dla żabki jest przeznaczona świeża, soczysta barwa zielona.

Rozmowa rodzica (domownika) dotycząca opowiadania: Kto jest głównym bohaterem opowiadania?;

Kogo żabka spotkała na łące?;

Jaki problem miała żabka?;

Dlaczego bocian nie upolował żaby?;

Jak zwierzęta dostosowują się do warunków zewnętrznych?.

3 „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci maszerują, podskakują po pokoju w zależności od rytmu podawanego przez rodzica(klaszcząc). Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę ustalonego z dziećmi koloru, np. Zielony!, wówczas dzieci muszą odszukać podany kolor w pokoju i dotknąć go. Zabawa jest powtarzana kilka razy. Jeżeli rodzic (domownik) poda nazwę innego koloru niż umówiony, wówczas dzieci stają prosto w bezruchu.

4.Praca plastyczno –techniczna. ŻABA.

Moi drodzy potrzebujemy kółko (odrysowane od małego talerzyka) lub talerzyk papierowy kolorujemy kredkami na zielono lub malujemy farbami. Następnie proszę odrysować wasze rączki na papierze – wycinamy. Potrzebujemy dwa kółeczka większe i dwa mniejsze na oczy. Na końcu paseczek na języczek który kolorujemy na czerwono. A teraz już łatwizna. I jak wasza żabka – na pewno wspaniała!!!