foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
.

Zespół Szkół

w Pogwizdowie Nowym

Piątek, 29.05.2020 r.

Temat: Święto Mamy i Taty.

 

1.Poranna gimnastyka do muzyki.

Ręce do góry”

2. Zagadki o rodzinie

Zagadka o babci

Łatwą tu zagadkę mamy:
kim jest dla was mama mamy?

Zagadka o dziadku

Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty.

Zagadka o mamie

Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej?

Zagadka o tacie

Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?

Zagadka o cioci

Babci córka, siostra mamy.
Jak ją nazywamy?

Zagadka o wujku

Jak się zwracamy
do brata swojej mamy?

Zagadka o prababci

A przed mamą naszej mamy
kogo mamy?

Zagadka o rodzeństwie

Ta dziewczyna i ten chłopak
jedną mamę mają.
Odgadnij i powiedz prędko:
jak ich nazywają?

Zagadka o rodzicach

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy
lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać!

 

3. „Mama w kuchni” – utrwalenie piosenki. Improwizacja ruchowa do piosenki.

 

4. Ćwiczenia gimnastyczne.

Część wstępna

  • Skrzydlaci przyjaciele”– zabawa orientacyjno-porządkowa.

Rodzic wyznacza teren zabawy oraz oznacza linię (skakanka), na której ustawia się dziecko. Dziecko-papuga, biega na wyznaczonym terenie. Na hasło: Papużka na gałęzi!– ustawia się na wyznaczonej linii, jedno dziecko obok drugiego. Po chwili odpoczynku biega dalej.

Cześć główna

  • Pomagamy tacie” – zabawa kształtująca ramiona, nogi i tułów

Rodzic. opowiada o czynnościach, jakie tata wykonuje w domu, a dziecko stara się odwzorować, np. tniemy drewno – dziecko odwzorowuje ruchy piły, wbijamy gwoździe – dziecko maszeruje po pokoju kuca i wbija gwoździe itd.

  • Nasz domek” – zabawa bieżna

Rodzic wyznacza miejsce, które będzie domem. Dziecko porusza się swobodnie .Na hasło: Do domu – dziecko biegnie do wyznaczonego wcześniej miejsca.

  • Chomiki” – zabawa z elementem czworakowania.

Rodzic opowiada dziecku o chomikach – co to za zwierzęta, czym się żywią, jak wyglądają itp. Dziecko chodzi na czworakach – udaje, że jest chomikiem. Na sygnał rodzica prostuje się i wyciąga w górę głowę – obserwuje otoczenie.

  • Majowy deszczyk” – zabawa z elementem podskoku.

Rodzic rozkłada w całym pokoju gazety, dziecko przeskakuje po nich jak po kałużach.

  • Kolory” – zabawa rzutna.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka, wymieniając nazwę koloru. Dziecko łapie piłkę i odrzuca do rodzica, powtarzając to samo słowo.

Część końcowa

  • Rybki” – zabawa oddechowa.

Rodzic daje dziecku kubeczek z małą ilością wody i słomki. Na sygnał wciąga powietrze przez nos i wypuszczają przez słomkę, tworząc bąbelki w kubku.

5. „Nasze rymowanki” – zabawa słuchowa.

Rodzic przygotowuje obrazki (rysujemy lub drukujemy), z przedmiotami, zwierzętami itp. Oraz zapisuje sobie wyrazy rymujące się z nimi, np. kura – góra, kozy – wozy, sowa – krowa, nogi – rogi, las – pas, maki – raki, kaczka – taczka, maska, laska itp. Rozkłada na dywanie obrazki, dziecko je nazywa. Następnie prosi, by dzieci wskazały obrazek, którego nazwa będzie zakończeniem rymowanki, np. To jest wysoka góra, a pod nią stoi… (kura). To są dwie kozy, które ciągną… (wozy).

6. „Jesteśmy razem!” - posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej.

Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!


Odpowiedz na pytania:
− Co dziecko podaruje mamie?

Co dzieci zrobią dla taty?

Co to jest rodzina?

Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

7. „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” – wspólne słuchanie piosenki.

Posłuchajcie razem z mamusią/tatusiem pięknej piosenki, przytuleni do siebie 
Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!


Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

 

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

 

A najpiękniejsze chwile

Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki

Idziemy tak przez życie.

 

Co mogę dla Was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć

Jesteście w moim sercu

Będziecie w mej pamięci.

 

8. Misiowa Mama proponuje…

Wybierzcie się na rodzinny spacer. Spacerując udajcie się w Wasze ulubione miejsce i zróbcie selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”.

 

Miłego dnia!!! 

Czwartek, 28.05.2020 r.

 

Temat: Upominki dla rodziców.

 

Witajcie KRASNOLUDKI!!!

 

1. „Zabawa z imionami” – zabawa od Misiowej Mamy.

Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia .

2. Gimnastyka buzi i języka 1

 

3. Poranna gimnastyka do muzyki.

Ręce do góry”

 

4. „Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa ruchowo-słuchowa.

Rysuj kwiatek wg instrukcji w wierszu.

Kwiatek”

Arkadiusz Maćkowiak

 

Od kółeczka zaczynamy,

rysuj kółko.

wokół niego płatki damy.

rysuj wokół koła płatki.

A łodyga? Kreska długa.

rysuj kreskę w dół od środkowego koła.

Wierzę w ciebie, to się uda!

Teraz listki raz, dwa, trzy.

rysuj listki w dowolnych miejscach na łodydze.

Pokoloruj wszystko ty.

 

5. „Korale dla mamy, pasek dla taty” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje po 10 kółek i kwadratów w 2 wielkościach i 4 kolorach, długi sznurek lub skakankę pasek szarego papieru o szerokości około 10–15 cm i długości ok. 2 m. Zaczyna układać wzór na skakance, rytmy np.

 

Kolejne wzory rodzic wymyśla sam. Następnie układa te same wzory, ale w pionie.

Krasnoludku, układaj kółka i kwadraty wg wzoru za rodzicem.

 

6. „Mama w kuchni” – utrwalenie piosenki. Improwizacja ruchowa do piosenki.

 

7. „Tup robi prezenty” – zabawa dydaktyczna rozwijająca pamięć.

Rodzic przygotowuje kilkanaście przedmiotów przedstawiających różne, dowolne przedmioty – ich nazwy muszą być jednoznaczne i znane dziecku. Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic wyjaśnia: Tup przygotował prezenty dla rodziców. Wręczy im… – tu rodzic wykłada dwa przedmioty. Dziecko nic nie mówi, przygląda im się. Rodzic zasłania przedmioty, a dziecko wymienia w kolejności ich nazwy, np. kubek, piłka. Następnie rodzic dokłada jeden przedmiot. Dziecko postępuje tak, jak poprzednio. Za każdym razem dziecko ma za zadanie wymienić wszystkie nazwy od początku.

8. „Moja mama, mój tata” – zabawa plastyczna.

Ozdabianie sylwet wg własnego pomysłu. Rodzic dostarcza dzieciom różnorodnych materiałów: kolorowy papier, wełna, kawałki materiałów itp. Dziecko samo decydują, jakie materiały będzie wykorzystywało do ozdobienia sylwet.

 

Miłego dnia!!!

 

Środa, 27.05.2020 r.

Temat: Razem jest wesoło.

 

1. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

Mama, tata, oraz dzieci

Dotykanie na zmianę końcem języka górnych i dolnych zębów.

To rodzina cała

Rysowanie końcem języka koła przy zamkniętych wargach.

Buziak dla mamy, buziak dla taty.

Posyłanie „całusków” w jedną i drugą stronę.

Zabawa to wspaniała.

Na wydechu dzieci mówią „aaaaaach”.

Beata Gawrońska

 

2. Poranna gimnastyka do muzyki.

DJ Miki-„Ręce do góry”-sł.Gosia Kosik,

 

3. Zestaw ćwiczeń porannych.

  • Pada, pada deszczyk”. Biegaj swobodnie po pokoju – udając, że jesteś na łące. Na hasło rodzica: Pada deszczyk! kucaj i zakrywaj głowę – chowaj się przed deszczem.
  • Kotki i myszki”. Jesteś myszką - chodź na czworakach. Na hasło: Idzie kot, skul się i nie ruszaj. Rodzic - kot chodzi po sali i szuka myszki, która się poruszyła.
  • Papugi” – Połóż na podłodze chusteczkę. Zakryj ją stopami. Na sygnał domownika schodź z chusteczki, biegaj ostrożnie po pokoju i udawaj, że jesteś papugą. Na ponowny sygnał domownika wracaj i znów zakrywaj chusteczkę stopami.
  • Królicze skoki” – zrób przysiad podparty. Na sygnał skacz – udając króliczki.

 

4. „Kuchenna muzyka” – zabawy muzyczno-ruchowe.

  • W pokoju w różnych miejscach na dywanie są porozkładane łyżki – drewniane, aluminiowe, metalowe (po 2 łyżki leżące razem). Poruszaj się w ciszy po sali pomiędzy łyżkami w dowolny sposób. Na sygnał rodzica – klaśnięcie -podejdź do najbliżej leżących łyżek i zagraj na nich.

 

  • Rodzic gra na łyżkach swój własny rytm. Powtórz za rodzicem. A teraz czas na zamianę ról.

 

  • Przygotuj razem z rodzicem pokrywki aluminiowe oraz drewniane łyżki. Akompaniujcie sobie podczas śpiewu piosenki .„Mama w kuchni”. Pamiętajcie o lekkim uderzaniu łyżką w pokrywkę.

 

5. „Wiosenne porządki z rodzicem” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Rodzic mówi jakie czynności możecie wspólnie wykonywać podczas wiosennego sprzątania np. odkurzanie, zamiatanie, trzepanie dywanów itp. Staraj się naśladować czynności wymienione przez rodzica.

6. „Magiczne pudełko Tupa” – zabawa sensoryczna.

Do pudełka wkładamy dowolne rekwizyty kojarzące się z różnymi zawodami: grzebień, łyżka wazowa, książka, długopisy, ołówki, pędzle, samochodzik, samolot itp. Wybierz w pudełku za pomocą dotyku jeden przedmiot, staraj się odgadnąć co to jest. Następnie powiedz z jakim zawodem kojarzy Ci się dany przedmiot. Nazwę każdego zawodu podziel na sylaby z jednoczesnym klaskaniem.

7. Z mamą i tatą” – swobodne wypowiedzi dzieci.

Zajączek Tup bardzo lubi spędzać czas ze swoją mamą. Wtedy najchętniej jadą razem do lasu, spacerują i oglądają rośliny i zwierzątka. Bardzo lubi, gdy razem z mamą pieką pyszne ciasteczka. Lubi też bawić się z mamą w chowanego. Tup jest ciekawy, w co Ty lubisz się bawić i co najczęściej robisz wtedy, gdy jesteś ze swoimi Rodzicami? Opowiedz o swoich ulubionych zabawach.

 

8. „Dziecięce masażyki” – zabawa z rodzicami.

 

Miłego dnia!!!

Wtorek, 26.05.2020 r.

Temat dnia: Dzień Mamy. Rodzinne gotowanie.