foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
.

Zespół Szkół

w Pogwizdowie Nowym

życzą

Wszystkie Panie z Przedszkola

 

 

WAKACJE

WITAJCIE KRASNOLUDKI I JEŻYKI!

To już ostatni dzień nauczania na odległość.

 

ZACZYNAMY WAKACJE!

 

Powitanka-rymowanka”

Płynie rzeczka” – zabawa paluszkowa

Płynie rzeczka

Małgorzata Barańska

Płynie, płynie sobie rzeczka Rysowanie palcem wskazującym rzeczki na wewnętrznej stronie przedramienia kolegi.

Idą misie do łóżeczka Kroczenie palcem wskazującym i środkowym wzdłuż przedramienia, od łokcia do dłoni dziecka.

Pierwszy miś zaśnie dziś Położenie na otwartej dłoni kolegi kciuka,

Drugi miś zaśnie dziś dołożenie do niego palca wskazującego,

Trzeci miś zaśnie dziś dołożenie do nich palca środkowego,

Czwarty miś zaśnie dziś dołożenie do nich palca serdecznego.

No, a piąty? Ten posłucha, Chwytanie małego palca kolegi i delikatne

co wyszepczę mu do ucha… poruszanie nim.

 

 

Gimnastyka

Grażyna Wasilewicz

Wstawać leniuszki! Dzieci gwiżdżą.

Podnieście głowy znad poduszki!

I rozruszajcie swe kosteczki!

Najpierw skaczemy jak piłeczki, Naprzemiennie dotykają czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.

kroki do przodu, do tyłu kroki Wysuwają język jak najdalej z jamy ustnej i wsuwają go z powrotem.

i znów powtarzamy zwinnie Naprzemiennie dotykają czubkiem

podskoki. języka górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.

Zróbmy skłon w lewo oraz skłon Dotykają czubkiem języka ostatnich

w prawo, dolnych zębów z prawej i lewej strony.

 

biegniemy wkoło rześko i żwawo, Oblizują zęby, mając szeroko otwarte usta.

 

Skaczemy lekko, jak po kamykach, Dotykają czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

szybko chowamy się w policzkach. Wypychają językiem policzki

Ręce czują się pokrzywdzone:

My także chcemy być spocone”.

Więc naśladują lot sokoła, Naśladują rękoma lot ptaka

a teraz robią duże koła, Krążą rękoma.

Kołyszą się jak drzewa, jak trawa Kołyszą rękoma nad głową, potem przy kolanach lub stopach.

i biją z przodu i z tyłu brawa. Klaszczą przed sobą i za sobą.

A na sam koniec zróbmy śmieszną minę Wykonują dowolną śmieszną minę.

i udajmy się na zasłużony odpoczynek.

 

 

Tańczące fale” – zabawa muzyczno-plastyczna.

Rodzic zaprasza dziecko nad rzekę. Prosi, by wyobraziło sobie, że jest falą. Daje dziecku wstążkę. Przy melodii walca dziecko porusza się, ilustrując ruch wody i fal. Następnie zaprasza dziecko do przygotowanych dużych kartonów i farb. Powtórnie włącza muzykę, a dziecko maluje tańczące fale.

Przejście przez mostek” – zabawa z elementem równowagi. Rodzic przygotowuje ławeczkę. Dziecko wchodzi na nią, wyciąga ręce w bok i idzie do przodu przy asekuracji rodzica.

Tup nad jeziorem” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji. Dziecko ma swoją maskotkę Tupa. Rodzic prezentuje ilustrację przedstawiającą jezioro i krajobraz wokół niego. Dziecko wypowiada się swobodnie na temat ilustracji, opisując to, co się na niej znajduje, a następnie opowiada, co się na niej dzieje.